Thorbjorn Jagland - Mihai Ghimpu

Referendum nevalidat! Au cîştigat sau nu Moldovenii? Sigur că au cîştigat! Nu-i vorbă de cîştig material sau devidente politice ale unor partide. Şi nici de banii cheltuiţi. Vorba e despre demnitatea noastră, şi mai ogoiţi-vă cei care califică în tot felul electoratul moldovenesc. Mai ales cei de peste prut! De ce n-aţi urlat la Francezi sau Olandezi atunci cînd prin referendum a fost respins Tratatul de instituire a Constituţiei pentru Europa? Bravo Moldova, bravo Moldoveni! Acest referendum va intra în istorie ca o victorie a Poporului Moldovean asupra impostorilor politici autohtoni, dar şi a europenilor care îi susţin. Unul din susţinătorii aprigi ai acestora este şi Secretarul General al Consiliului Europei, dl Thorbjorn Jagland, care nu s-a lenevit în luna iunie 2010, a venit la Chişinău ca să-i sprijine pe nişte şuleri cu aşi în manecă. Moldovenii ce trebuiau să facă? Să voteze pentru menţinerea la putere a bandiţilor? Doar Ghimpu cu şaika nu avea în plan să desfiinţeze actualul parlament. Acum trei săptămâni, Ghimpu spunea că nu intenţionează să dizolve Parlamentul. Iată ce declara Excelenţa Sa, Marele combinator, pe data de 18 august 2010, la Moldova 1:

M. Gh. : – Voronin şi PCRM pe care îl conduce nici nu s-au gândit că, nevotându-l pe Lupu la funcţia de preşedinte, Ghimpu va deveni preşedinte interimar. Şi tare nu-i plac, tare-i nemulţumit de politica mea. Apoi, iată, vreau să vă spun acum că Voronin lucrează pentru Ghimpu. Dacă cheamă la boicot şi referendumul nu va avea loc, asta ce înseamnă? Asta înseamnă că nu va avea loc alegerea preşedintelui. Asta înseamnă că eu rămân preşedinte interimar. Eu ce pot să vă spun: mulţumesc, domnule Voronin şi comuniştilor!

L. V.: – Preşedinte interimar până când?

M. Gh.: – Dar eu nu dizolv Parlamentul!!! Dacă merg treburile aşa, pentru a nu depăşi criza constituţională şi politică, ca să fie haos în republică, eu nu am să admit treaba asta.

L. V.: – Dar nu aţi avut o înţelegere cu Consiliul Europei?

M. Gh.: – Înţelegerea o am cu toţi, dar mă conformez Constituţiei.

L. V.: – Deci, există la această oră o şansă ca să nu fie dizolvat Parlamentul?

M. Gh.: – La moment, şansa există. „Termen rezonabil”, sunt mai multe lucruri. După referendum depinde cum o să fie rezultatul. Sunt multe. Eu sunt jurist şi vreau să vă spun că…

L. V.: – Deci, veţi decide dizolvarea Parlamentului în funcţie de rezultatele referendumului?

M. Gh.: – Da. Eu o să decid. Nu vreau ca în Republica Moldova să se instaureze haosul. Eu vreau ca în Republica Moldova să revină stabilitatea politică, să alegem preşedintele. Iată, vedeţi, eu nu mă ţin de acest fotoliu, de aceste două funcţii. Din contra, spun: oameni, veniţi la referendum, veniţi să modificăm articolul 78, care permite alegerea preşedintelui de către dumneavoastră în mod direct. Şi asta înseamnă că eu sunt pentru lichidarea acestei crize constituţionale, care se transformă în criză politică.

L. V.: – Domnule preşedinte, am înţeles corect că la această oră nu există o decizie când va fi şi dacă va fi dizolvat Parlamentul?

M. Gh.: – La această oră nu există. Pentru că legea recomandată de Curtea Constituţională şi adoptată de Parlament este că Parlamentul se dizolvă într-un „termen rezonabil”. Ce înseamnă „termen rezonabil”? Pentru noi „termen rezonabil” înseamnă că eu ca preşedinte trebuie să ţin cont de nişte lucruri care au loc în Republica aceasta…”.

Ei şi după toate astea cum să mergi la referendum? Adevărul este că pentru el nu Voronin a lucrat, ci UE, CoE şi un pic SUA. Nu credem că europenii nu văd cine e Mihai Ghimpu, cine e Vlad Filat cu ţigările lui, cine-i Serafim Alexandrovici şi ce zace în Lupu. Ştim sigur că totul se ştie, se discută şi se decid susţineri financiare, dar şi politice. Se ştia că ei au de gînd să aleagă preşedintele ţării şi gata. Parlament avem, preşedinte avem, care-i problema? De ce să mai dizolvăm parlamentul? Şi dl Thorbjorn Jagland ştia despre aceste trucuri. De ce el a crezut că poate amăgi un popor? De ce crede că are dreptul să se amestece brutal în politica noastră internă, făcînd campanie electorală şi imagine impostorilor? De ce? Să fie Rusia la mijloc? Să fie atitudinea şi voinţa noastră de a fi în relaţii bune cu toată lumea, inclusiv şi cu ruşii, o problemă pentru Europa de Vest? Doar pentru că PCRM are susţinători la Kremlin să fie atît de nedorit la Bruxelles şi Strasburg? Iată că poporul v-a arătat ce vrea. Şi nu e vorba că nu se vrea alegerea directă a preşedintelui. Adevărul e că 70% anume asta vrea. Dar poporul a fost pus în situaţia de a alege între menţinerea impostorilor, bandiţilor la putere şi schimbarea art 78. Şi a ales măturarea de la putere a celor ce s-au declarat antinaţionali. A dat o lecţie de comportament politic dlui Thorbjorn Jagland şi altor foşti şi viitori susţinători ai şulerilor politici moldoveni.

Greşeala cea mare a lui Jagland a fost că dlui a minţit cum că şi Comisia de la Veneţia susţine decizia AIE!!! Brrr! Adevărul este că niciodată Comisia de la Veneţia n-a susţinut (!) idea ne-desfiinţării parlamentului actual şi petrecerea alegerilor anticipate!

Acum – una din două: ori Ghimpu îi dă lui Thorbjorn Jagland ordinul Republicii, ori Thorbjorn Jagland îi dă lui Ghimpu premiul Nobel. Încă o dată BRAVO MOLDOVA!